MENU
CLOSE


Subscriu-te al nostre butlletí
Comparteix a través de...

Actualitat del món local sobre telecomunicacions i societat de la informació
18.10.2014
Comparteix

L’Ajuntament de Cornellà de Llobregat crea el servei de “Tecnoatenció” per prevenir les ciberaddiccions i l'assetjament tecnològic

El servei de Tecnoatenció s’adreça a tota la ciutadania, especialment a adolescents i joves, tant per a prevenir com per a solucionar les patologies derivades del mas ús dels aparells de noves tecnologies.

L’Ajuntament de Cornellà informa que ha engegat un servei d’atenció als problemes derivats de l’ús inadequat de les noves tecnologies, per a oferir assessorament especialitzat a tots els sectors de població i, especialment, a adolescents i joves. La iniciativa neix de la voluntat municipal de donar resposta a una demanda creixent de la societat, ja que segons un estudi de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), una de cada quatre persones pateix trastorns de conducta relacionats amb les noves tecnologies.

El servei, operatiu des de fa aproximadament un mes, es realitza en col·laboració amb el Citilab i els experts en addiccions del P.A.S. (Prevenció, Assistència i Seguiment), que son els professionals que gestionen el CAS Fontsanta. L’objectiu és prevenir, orientar i tractar els efectes de l’ús inadequat de les noves tecnologies.

El servei actuarà, en una primera fase, la preventiva, amb sessions informatives i tallers específics que impartirà un professional del Citilab. Aquestes sessions aniran adreçades inicialment als centres educatius de la ciutat i, posteriorment, es podran estendre a associacions de mares i pares i altres col·lectius en funció de la demanda.

En cas de detecció d’alguna patologia dual o múltiple es derivarà al CAS Fontsanta perquè com a centre de salut mental i addiccions faci el seguiment i tractament terapèutic adient.

El CAS Fontsanta dóna servei als municipis de Cornellà, Esplugues, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí des que es va crear l’any 1991, i ofereix orientació, informació, formació i assessorament a totes les persones que es troben en una situació de drogodependència.

Ciberaddiccions i assetjament tecnològic

El servei abordarà aquest tema des de dos àmbits diferents: les dependències i addiccions, i les problemàtiques associades a l’assetjament tecnològic. Així mateix, tindrà diferents modalitats d’intervenció: individual i col·lectiva.

Aquest projecte està basat en un treball interdisciplinar amb la implicació i el protagonisme de la comunitat, dinamitzant els processos de canvi per al benestar de la persona, el seu entorn, la família i la comunitat.

Els àmbits d’actuació són:

A) Individual: personalitat, valors personals, aspectes biològics.
B) Familiar: relacions afectives i comunicació.
C) Social: escola, barri, treball, comunitat.

Objectius del servei TECNOATENCIÓ:

– Prevenir les situacions de risc derivades de l’ús inadequat de les noves tecnologies.
– Afavorir l’ús responsable de les noves tecnologies.
– Oferir eines per a poder diferenciar un ús raonable d’un ús arriscat.
– Detectar altres patologies i derivar-les als recursos de la comunitat.
– Assessorar les famílies per a evitar conflictes generacionals.

També us pot interessar

Qui som
Som el consorci format per les administracions locals catalanes per millorar l'acció dels governs locals en l'impuls de la societat de la informació

Coneix-nos

Perfil del contractant

Transparència
Què fem
Assessorem els ajuntaments en l'àmbit de les TIC i les telecomunicacions

Serveis

Recursos

Agenda
Connecta
Segueix-nos a través d'aquests canals:

Twitter

Blog

Media Center
Contacta
C. Llacuna 166, 9pl
08018 Barcelona

Tel. 934861430
consorci@localret.cat