Data/Hora
04/07/2018
00:00
Localització
Localret
La gestió adequada de la presència digital suposa un repte per a moltes administracions públiques, que han de desenvolupar, mantenir i actualitzar amb contingut rellevant els seus portals, garantint la plena accessibilitat dels mateixos per part de tots els ciutadans i una gestió adequada de dades personals publicades. Durant l’any 2018 entren en vigor dues normes europees fonamentals que introdueixen canvis rellevants en matèries que afecten directament la gestió de la presència digital. El taller estarà dedicat a parlar dels nous requeriments que suposen aquestes normes europees, i a donar consells pràctics als responsables digitals per garantir el compliment de la legislació.
El cas pràctic de l’Ajuntament de Barcelona ens mostrarà la seva implementació d’accessibilitat.
Durant el taller també es presentarà la plataforma de monitoratge web Content Suite, que és una plataforma al núvol, que permet identificar i corregir enllaços trencats, faltes d’ortografia, problemes d’accessibilitat web, problemes de posicionament, i facilita la implementació de polítiques en relació al portal, així com el cas pràctic de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat que ja és usuari d’aquesta plataforma.
Des de Localret us proposem aquesta sessió i esperem que us sigui d’utilitat per millorar la gestió dels vostres portals segons les noves normatives del 2018.
Podeu consultar aquí el Programa i fer la vostra inscripció al Taller Localret “Els reptes de la gestió web per l’any 2018”.
Si voleu rebre al vostre mail convocatòries a actes, el recull de premsa diari, publicacions i informació institucional del Consorci Localret us sol·licitem que presteu el vostre consentiment en aquest enllaç.
Programa
10:00
|
Benvinguda i presentació del taller |
10:15 |
Els principals reptes de la gestió web durant l’any 2018 accessibilitat web i RGPD Ignasi Manrubia, sales manager de Siteimprove |
10:45 |
Com fer un portal accessible per a tots els ciutadans principis generals i normativa Daniel Montalvo, coordinador tècnic d’accesibilitat TIC d’ILUNION Tecnología y Accesibilidad |
11:15 |
Cas pràctic d’accessibilitat web a l’Ajuntament de Barcelona Mercè Martínez, responsable d’accessibilitat de l’Ajuntament de Barcelona Guies presentades: Recomanacions per a presentar textos impresos Consells per crear un document Consells de com elaborar una presentació accessible (digital i oral) Accessibilitat correus electrònics xarxes socials i continguts Accessibilitat Departament d’Internet Ajuntament de Barcelona (2) |
11:45 | Pausa |
12:15
|
Ignasi Manrubia, sales manager de Siteimprove |
13:00
|
Cas pràctic de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
Mario Alguacil, director de l’Àrea de Govern Obert i Serveis Generals de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat |
13:45 |
Debat assistents |
14:15 |
Cloenda |
- Tots els documents han estat cedits pels ponents de la sessió