Destinataris
Entitats públiques i privades com (però no limitades a) administracions públiques i/o organismes governamentals, agents econòmics/PIME, associacions rellevants, aliances i ONG, acadèmies/universitats/organitzacions de recerca, etc.).
Objectius:
El tema pretén contribuir a un major desenvolupament de l’europeu comú espai de dades per al turisme seguint els principis establerts en l’Estratègia de dades, construïda i funcionava de conformitat amb la legislació vigent de la UE. L’acció s’establirà i desplega un espai de dades segur i de confiança per habilitar tots els interessats actius en el ecosistema turístic per a cooperar compartint i accedint a les dades en un mateix De manera avantatjosa i en ple compliment de la legislació sobre protecció de dades.
L’objectiu és desenvolupar un espai de dades europeu comú de confiança i segur per al turisme basant-se en el treball i les recomanacions de dues accions preparatòries per a l’espai de dades per al turisme llançat en el marc del Programa de Treball d’Europa Digital 2021-2022 (DIGITAL-2021-PREPACTS-DS-01-TOURISM15). Proporcionarà l’ecosistema amb accés a la informació per a la reutilització i l’impuls de l’intercanvi de dades, amb un impacte en productivitat, ecologia i sostenibilitat, models empresarials innovadors i millora de la qualificació. És donarà la possibilitat d’alinear les ofertes a les expectatives dels turistes, adaptant el servei propostes a nous grups turístics, predient una alta afluència de turistes, i així permetre La planificació dels recursos de manera més eficient i la creació de noves oportunitats de negoci.
L’objectiu específic és donar suport a la creació i el desplegament d’un tècnic infraestructura combinada amb mecanismes de governança que facilitaran la facilitat accés i compartició de recursos clau de dades en el sector, incloent-hi tots els altres FRONTERES. Això es basarà i s’alinearà amb les iniciatives existents i futures, Fins i tot a escala de la UE, respecte a l’intercanvi de dades en el turisme. La interoperabilitat de dades serà sigui una característica clau de la infraestructura. L’espai de dades hauria de desplegar confiança mecanismes (com ara seguretat i privacitat per disseny) i desenvolupar serveis de dades equiparar els valors europeus, en particular l’ètica, la igualtat i la diversitat.
L’espai comú europeu de dades sobre turisme beneficiarà i secundarà tot parts interessades (autoritats nacionals i locals, organitzacions de gestió de destinacions o DMO, i el sector privat). Les PIME representen gairebé totes les empreses del turisme sector (99,9%); el 91% d’aquestes PIME són microempreses16. Les PIME s’enfronten a estructures estructurals reptes a l’hora de treure el potencial de les dades per a innovar els seus serveis i negocis models, i aquesta qüestió s’agreuja per la fragmentació de les dades, que es crea i en poder de diferents proveïdors, així com presentats i governats per diversos models.s:
Grau de finançament: percentatge de finançament del 50%
Període d’execució: la durada d’aquesta iniciativa serà de 36 mesos
Subvenció: 8 milions d’euros per projecte
Necessitat de socis: no hi ha especificacions de la necessitat de presentació amb socis, encara que si que es planteja la possibilitat.
28 Setembre, 2023 - 23 Gener, 2024
-
Comissió Europea
Agència Executiva per a la Salut i la Digitalització (HaDEA)