Per tal de donar resposta a la necessitat de continuar amb la celebració de les reunions dels òrgans col·legiats en la situació de l’estat d’alarma i per facilitar una solució als ens locals, el Consorci Localret a primers del mes d’abril de 2020 va posar a disposició de tots els ens locals de Catalunya una plataforma de videoconferència per a la celebració de les seves reunions de manera segura i donant compliment al Decret Llei 7/2020, de 17 de març i al Reial Decret Llei 11/2020, de data 31 de març.
LOCALRETMEET es va iniciar com una plataforma que proporciona un servei de videoconferència basat en el programari de codi obert Jitsi Meet instal·lat en servidors d’ús exclusiu de Localret situats a la Unió Europea per, un cop licitat el servei, passar a oferir-se mitjançant la plataforma Zoom. Per tal de complir amb el seu caràcter públic, els plens es retransmeten en directe utilitzant el canal de YouTube de l’ens local o, si no en disposa, el canal propi del Consorci.
La nova plataforma també permet donar servei a sessions municipals excepcionals obertes a un nombre elevat d’assistents, així com els propis webinars del Consorci Localret.
Localretmeet és una plataforma per a la celebració de reunions a distància dels òrgans col·legiats mitjançant videoconferència per part de les administracions locals a través del sistema de videoconferència Zoom.
No, Localretmeet és una plataforma basada en el sistema de videoconferència Zoom, que és de pagament, però Localret ha dissenyat un sistema de llicenciament flotant que permet compartir un conjunt de llicències entre diversos ens. Això és possible perquè la concurrència de les sessions no és simultània i d’aquesta forma Localret assumeix el cost del servei sense repercutir-ho als seus consorciats.
Zoom està configurat per a que les videoconferències del Localretmeet s’enregistrin per defecte a servidors ubicats dins de l’Espai Econòmic Europeu.
Es poden celebrar reunions de fins a 300 participants.
Cal aprovar l’acord d’adhesió, al servei de videoconferència LOCALRETMEET. El model d’adhesió al servei s’ha d’aprovar per resolució o decret d’alcaldia i ens l’heu de fer arribar a través de la plataforma EACAT.
Per continuar gaudint del servei caldrà que sol·liciteu l’alta d’un usuari enviant un mail a localretmeet@webfine.com i localretmeet@localret.cat indicant les dades següents:
*Aconsellem escollir un correu electrònic genèric (compartit) de l’ajuntament. Es recomana utilitzar un compte de correu que NO estigui associat a un compte de pagament de Zoom.
Hi ha dos tipus de llicència: bàsica i avançada. Per defecte la llicència bàsica serà la que estarà sempre operativa. Aquesta llicència té limitacions de temps i enregistrament. Per a disposar d’una llicència avançada, quan s’agendi una reunió cal convidar l’equip de suport i posar-se en contacte amb ells per a que se li assigni una llicència avançada i sense limitacions.
En aquest cas, la llicència passaria a tipus Bàsic perdent funcionalitats avançades de Zoom i només seria de tipus avançat quan l’Ajuntament programés un Ple.
Per aquesta raó es recomana utilitzar un compte que NO estigui associat a cap llicència de pagament de Zoom.
No. Per a gaudir d’una llicència sense limitacions d’ús i amb totes les funcionalitats de l’aplicació de Zoom, caldrà convidar a la sessió a l’equip de suport:
Caldrà que a la reserva de la reunió es faci una estimació de la durada de la mateixa.
Si no es fa la notificació a l’equip de suport, la sessió tindrà una limitació de temps de 40 minuts i dins de les seves funcionalitats no hi haurà les opcions de gravar ni retransmetre en directe la sessió.
L’amfitrió (tècnic de l’ens) i els assistents o participants. En alguna ocasió serà l’equip de suport de Localret el qui actuï com a amfitrió.
Sí, en Zoom totes les reunions tenen un identificador únic.
Sí, cada reunió té un identificador (Id) i un codi d’accés tipus:
ID de reunión: 111 2222 3333
Código de acceso: 443511
No, però caldrà que a la reserva de la reunió es faci una estimació de la durada de la mateixa.
Si no es fa la notificació a l’equip de suport, la sessió tindrà una limitació de temps de 40 minuts i dins les seves funcionalitats no hi haurà les opcions de gravar ni retransmetre en directe.
Caldrà enviar la convocatòria de la reunió a l’equip de suport amb 24 hores d’antelació indicant les necessitats de suport tècnic i de retransmissió en directe a través del canal de Youtube del Consorci Localret.
Per reservar una sessió sense limitació de temps i amb transmissió en directe caldrà notificar mitjançant una invitació a l’equip de suport localretmeet@webfine.com indicant:
* Només per a aquells ens que NO disposen de Canal de Youtube propi i que hagin signat l’acord per a l’ús del canal del Consorci Localret.
No, és l’amfitrió de la sessió l’encarregat d’utilitzar el canal de Youtube del propi ens o altres mitjans per al seu enregistrament.
No, només l’amfitrió de la sessió. Això no vol dir que l’eina Localretmeet o Localret evitin la seva gravació per part del participant a la sessió utilitzant algun altre mitjà de gravació de vídeo, captura d’imatges o so.
Per a equips de sobretaula amb Windows, Linux i Mac, com a usuari n’hi ha prou amb fer servir qualsevol navegador. En el cas de l’amfitrió és recomenable descarregar el client d’escriptori de Zoom.
Per a dispositius mòbils amb sistemes Android i iOS s’haurà de descarregar l’aplicació Zoom als respectius markets:
A les sessions amb gravació i difusió serà l’equip de suport el que comuniqui al moderador la incidència amb la finalitat que s’aturi la sessió fins a la resolució de la mateixa.
El suport tènic es fa a través de l’empresa WEBFINE i per contactar amb ells podeu utilitzar els canals següents:
Al Consorci Localret mitjançant qualsevol dels canals de comunicació següents:
MODEL D’ADHESIÓ AL SERVEI DE VIDEOCONFERÈNCIA PER ALS ENS LOCALS LOCALRETMEET
ANNEX 1. CONDICIONS GENERALS D’ÚS DEL SERVEI LOCALRETMEET
ANNEX 2. RECOMANACIONS D’ÚS DEL SERVEI LOCALRETMEET
ANNEX 3. DADES A DONAR D’ALTA A LA PLATAFORMA